Meer over de Dancing Girl

Ziek zijn betekent niet dat je niet kunt genieten van het leven

Reni en Daan zijn pas zeventien en achttien jaar als ze elkaar leren kennen. Reni is dan al ziek, al wordt de diagnose MS pas gesteld als ze vierentwintig jaar is. Reni: “Ik ben al langer ziek dan ik gezond ben. En ziek zijn doe je absoluut niet alleen, dus dat geldt ook voor Daan. We zijn erin gegroeid. In juli 2014 is ons zoontje Faas geboren. Wij doen nog steeds leuke dingen en we genieten van het leven. Al is MS een ernstige ziekte en brengt het veel gedoe met zich mee. Ik heb op het moment veel last van mijn zicht en mijn motoriek is niet goed, al is het ergste toch de energiebeperking. Ik heb maar één derde aan energie in vergelijking met gezonde mensen.” Daan: “We hebben aan de commercial meegedaan, omdat er meer geld moet komen naar onderzoek voor MS. Daarnaast hebben we niets geacteerd. Het lijkt meer op een heel kleine documentaire waarin te zien is hoe mijn vrouw en ik dansen, terwijl Reni dat door MS eigenlijk niet meer kan.”

Eerste productie

In 1993 werd de TV-commercial Dancing Girl voor het eerst uitgezonden in opdracht van Stichting MS Research. In de film is te zien hoe vader en dochter samen dansen op de muziek van Eric Clapton ‘Wonderful Tonight’. De schok zit helemaal aan het einde van de film als de camera laat zien hoe de vader zijn dochter optilt, omdat dochter zelf niet meer op haar benen kan staan: ‘MS, het sloopt de zenuwen’.

De her-productie van de Dancing Girl door MacGyver

Aan productiemaatschappij MacGyver was de lastige taak de succesvolle campagne opnieuw te produceren en regisseren. Dit vond plaats onder regie van Rinie Jansen, executive producer en regisseur Daniël Gallenkamp.

Maak vandaag nog uw gift over.

Meer dan 17.000 mensen in Nederland en 2,5 miljoen wereldwijd zijn u zeer dankbaar.

Geef!